top of page
  • Skribentens bildPatrik

Sadness over Humanity

Uppdaterat: 5 aug. 2021

Efter att ha översköljts av det tunga beskedet att flera av mina familjemedlemmar tagit sprutan kände jag ett starkt behov av att kanalisera smärtan och sorgen jag kände inombords.



Ändå hade jag dessförinnan nästan accepterat det som en realitet, eller överhängande risk att så skulle ske. En del av min resa har under detta året varit att utveckla min suveränitet och självständighet som människa och öppna hjärtat för möjligheten till en familj bortom blodsband.


Uppdatering 5 augusti:

Jag har gjort en kort uppdatering i videon på introtexten för att bättre matcha färgtemat, samt skapat en rörelse i bilden likt i Storm is Upon Us, för att göra den mer intressant att titta på. Förhoppningsvis ska detta förhöja lyssnarupplevelsen, men om du känner att bilden är en distraktion så föreslår jag att du istället sluter ögonen och bara lyssnar.

Finns även på Youtube:


Verket är både en övergripande och personlig kanalisering av sorg och ledsnad över människors natur och det sätt på vilket vi behandlat varandra och allt levande på vår Moder Jord.

Samtidigt ser jag det som en nödvändig fas i resan mot en ljusare värld.

Mitt hjärta sörjer för alla som lider och den intensiva utsilningsfas vi just nu genomgår där mörkret bara verkar växa, fast det i själva verket bara kommer fram i rampljuset i högre grad.


Verkets sättning och stämningar är delvis inspirerade av temat till filmen "Schindler's list" av John Williams samt verket "Adagio for Strings, op.11" av Samuel Barber. Det har främst präglats av min grundläggande känsla av ledsamhet som fått flöda genom tongångarna.


Låt dina tårar flöda (om du fortfarande är mänsklig), eftersom det kan hjälpa dig att läka i dessa oroliga tider. Många av oss ljusarbetare bär mer än vi kan hantera, och kan behöva avlastning av stressen.


Eftersom vi människor förenas genom våra känslor och empati, tror jag vi behöver förstärka detta drag för att övervinna utmaningarna vi möter.


Njut!

130 visningar0 kommentarer

Liknande inlägg

Visa alla
Hippie.jpg

Patriks Blogg om livet

På denna blogg kan du läsa om mina tankar om allt mellan himmel och jord och förmodligen andra dimensioner också. Jag skriver om det som faller mig in...

  • Black Vimeo Ikon
  • Facebook
  • Black YouTube Ikon

Jag låter inspirationen leda vägen...

Det kändes lättast att bara låta sinnet transkribera det som flödade utifrån inspiration och ett öppet sinne, samt några gamla korn som börjat grodda sig. Kanske en och annan ekologisk frukt kan skördas när tiden är mogen?

Prenumerera

Tack för din prenumeration!

bottom of page